Regulamin dla zamówień składanych za pośrednictwem www.kocykomania.pl

Poniżej pragniemy przedstawić Państwu nasz regulamin, który stanowi podstawę przygotowania i realizacji Państwa zakupów. 

1. Zamawianie towarów, zawarciem umowy i sprzedaży.

1.1  Podmiotem prowadzącym sklep internetowy pod adresem  www.kocykomania.pl jest Edyta Słomska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BLACK SWAN EDYTA SŁOMSKA, wpisana do Centralnej Ewidencji  i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra włąsciwego do spraw gospodarki, posiadająca adres miejsca wykonywania działalności: ul. Św. Czesława 7/20, 61-575 Poznań, NIP: 8882998334, REGON: 383802062, biuro@kocykomania.pl (dalej jako: „Sprzedawca”).

 

1.2 Ze sklepu internetowego mogą korzystać wyłącznie osoby pełnoletnie. 

 

1.3 Zawarcie umowy sprzedaży następuje wyłącznie w języku polskim. 

1.4  Zamówienia przyjmowane są poprzez stronę internetową www.kocykomania.pl . Towary znajdujące się w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone poprzez m.in. podanie informacji o ich właściwościach (w tym materiale, z którego produkt został wykonany oraz jego wymiarach) oraz cenie. Klient zamawiając towar dokonuje jego wyboru poprzez dodanie go do koszyka (kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”), określając przy tym liczbę sztuk i w zależności od danego produktu – jego rozmiar lub kolor. Po przeniesieniu produktu do koszyka, Klient otrzymuje powiadomienie o poprawnym dodaniu produktu do koszyka i możliwości przejścia do realizacji zamówienia (finalizacji zamówienia można dokonać także poprzez przejście do koszyka oznaczonego ikoną w prawym górnym rogu strony internetowej). Do realizacji zamówienia konieczne jest zalogowanie się przez Klienta do jego indywidualnego

konta, a w przypadku, w którym Klient nie posiada jeszcze indywidualnego konta na stronie internetowej, do realizacji zamówienia konieczne jest jego utworzenie poprzez rejestrację. W panelu logowania/zakładania Klient wprowadza swoje dane niezbędne do zrealizowania zamówienia i jego wysyłki.

1.6. Klient potwierdza złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „potwierdź zamówienie”, co jest rozumiane jako złożenie wiążącego zamówienia na produkty znajdujące się w koszyku. Złożenie zamówienia jest potwierdzane przez Sprzedawcę drogą mailową bezpośrednio po złożeniu zamówienia przez Klienta.

1.7. W trakcie składania zamówienia Klient zobowiązany jest wybrać sposób dostawy towaru spośród oferowanych przez Sprzedawcę. Koszt dostawy towaru zostaje doliczony do ceny wybranych towarów i jest ponoszony przez Klienta w całości.

1.8. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia dopiero w momencie otrzymania pełnej zapłaty ceny za zamówione produkty (przez co rozumie się również zapłatę za koszty dostawy). W przypadku nieotrzymania zapłaty, zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa sprzedaży nie dochodzi do skutku, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.

1.9. Postanowienia pkt 1.7. powyżej nie dotyczą sytuacji, w której Klient podczas składania zamówienia wybrał sposób zapłaty za towar przy odbiorze (tzw. płatność za pobraniem)..

1.10. Zamówienia realizujemy wyłącznie na terenie Polski. W przypadku podania terminu dostawy w dniach roboczych należy rozumieć pod tym pojęciem wszystkie dni od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.



2. Ceny i koszty wysyłki

2.1 2.1 Ceny podane na stronie sklepu internetowego są podawane w polskich złotych i stanowią ceny

brutto, zawierające podatek VAT w aktualnie obowiązującej wysokości. Podczas składania

zamówienia obowiązują ceny oferowane przez Sprzedawcę w chwili złożenia zamówienia przez Klienta. Aż do chwili pełnej zapłaty ceny sprzedaży towar pozostaje własnością Sprzedawcy.

2.2 Do ceny towaru doliczany jest koszt przesyłki, którego wysokość jest uzależniona od wybranej przez Klienta formy dostawy i płatności.


2.3 W przypadku wybrania dostawy towaru za pobraniem i braku odebrania towaru pomimo udokumentowanych prób dostarczenia, zastrzegamy sobie prawo do możliwości obciążenia Państwa kosztem takiej dostawy.

 

3. Płatności za zamówienie

3.1 Sprzedawca oferuje następujące sposoby płatności za zamówienie: za pobraniem, płatność kartą lub przelew internetowy.

3.2. Opcja płatności za pobraniem jest dostępna wyłącznie przy zamówieniu towaru z dostawą na wskazany adres.

3.3. Opcja płatności w formie przelewu dostępna jest wyłącznie jako przelew internetowy i jest dokonywany za pośrednictwem wybranego przez Klient operatora płatności. Sprzedawca nie akceptuje przelewów tradycyjnych.

3.4. Opcja płatności za pomocą karty płatniczej jest możliwa tylko w przypadku, gdy Klient jest posiadaczem karty umożliwiającej dokonywanie płatności w Internecie. Płatność kartą płatniczą odbywa się za pośrednictwem wybranego przez Klienta operatora płatności.

3.5. W przypadku każdego zamówienia zastrzegamy sobie prawo nieoferowania niektórych rodzajów płatności, co będzie związane z tymczasowymi problemami technicznymi. Sprzedawca akceptuje jedynie płatności dokonywane z kont bankowych prowadzonych w granicach Unii Europejskiej (UE). Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.
 
3.6. Sprzedawca potwierdza Klientowi otrzymanie pełnej zapłaty za zamówienie w formie elektronicznej. 

   



4. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy 

W przypadku zakupu produktów na stronie www.kocykomania.pl  Klientowi przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy.

 

Pouczenie w kwestii prawa do odstąpienia od umowy

Klientowi, będącemu konsumentem, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu czternastu dni bez podawania przyczyny. Termin na odstąpienie od umowy biegnie od dnia, w
którym Klient lub osoba trzecia niebędąca przewoźnikiem i wskazana przez Klienta wszedł / weszła w posiadanie towaru. W celu wykonania swojego prawa do odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest Państwo powiadomić o swojej decyzji Sprzedawcę, określonego szczegółowo w pkt 1.1. niniejszego Regulaminu w drodze jednoznacznego oświadczenia woli, (np. przy pomocy pisma wysłanego pocztą lub e-maila wysłanego pocztą elektroniczną na adres Sprzedawcy wskazany w pkt 1.1. niniejszego Regulaminu). W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie przesyła Klientowi również drogą elektroniczną potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.  W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Klient może użyć dostępnego na stronie internetowej www.kocykomania.pl wzoru formularza odstąpienia od umowy lub skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ((t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.). W celu wykonania prawa do odstąpienia od umowy wystarczy wysłać informację o skorzystaniu z tego prawa przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.  Klientowi, będącemu konsumentem, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli jej przedmiotem jest zakup i dostawa indywidualnie dostosowanych do potrzeb Klienta produktów, wyprodukowanych według indywidualnych ustaleń z Klientem.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy, umowę uważa się za niezawartą, a
Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, włącznie z kosztami dostawy (z wyjątkiem kosztów dodatkowych, które ewentualnie wynikną w związku z wyborem przez Klienta innego sposobu dostawy niż najtańszy zwykły oferowany przez Sprzedawcę sposób dostawy).
Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu tego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym razie Klient nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem należności w inny sposób niż sposób zapłaty za towar.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanego towaru. Zwracany towar powinien być w stanie niepogorszony i nie posiadać śladów użytkowania, jak również posiadać oryginalne metki. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Koszty zwrotu towaru ponosi Klient. Zwrotu towaru należy dokonać na adres Sprzedawcy wskazany w pkt
1.1. niniejszego Regulaminu.

 Wzór formularza odstąpienia od umowy

 W przypadku zamiaru odstąpienia od umowy, mogą Państwo skorzystać z niniejszego formularza:

- Adresat: Black Swan Edyta Słomska św. Czesława 7/20 61-575 Poznań, biuro@kocykomania

- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży

następujących rzeczy(*)

- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

- Adres konsumenta(-ów)

- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

- Data

(*) niepotrzebne skreślić

i przesłać go do Sprzedawcy na adres wskazany w pkt 1.1. niniejszego Regulaminu.

 

5. Zwroty płatności

Wszelkie zwroty płatności wykonywane są automatycznie na konto używane przez Klienta do zapłaty za towar. W przypadku zapłaty przelewem na konto płatności zostaną zwrócone na konto, z którego dokonano przelewu.

6.Reklamacje i odpowiedzialność Sprzedawcy za wady produktów

6.1  Przedmiotem sprzedaży są produkty nowe, w stanie nadającym się do użytku zgodnego z ich

przeznaczeniem. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Klientowi

produktów/towarów wolnych od wad.

6.2  W razie braku zgodności towaru z umową, Klientowi będącemu konsumentem przysługują

uprawnienia określone w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.)

6.3. Wszelkie reklamacje dotyczące produktów zakupionych w sklepie internetowym, jak

również przebiegu realizacji zamówienia należy składać e-mailem na adres  biuro@kocykomania.pl

6.4. W niektórych przypadkach możemy poprosić Państwa o przesłanie nam zdjęć produktów podlegających reklamacji.

6.5. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od daty otrzymania kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego. O ewentualnych brakach  w zgłoszeniu reklamacyjnym Klient zostanie powiadomiony niezwłocznie. Wraz z takim zawiadomieniem przesłana zostanie informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki w zgłoszeniu reklamacyjnym.

6.6. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od daty jej

otrzymania, uważa się, że uznał on reklamację.

 

6.7. Zwracamy Państwu uwagę, że reklamacji nie podlegają następujące uszkodzenia produktów:

- uszkodzenia mechaniczne (otarcie, rozerwanie, naderwanie bądź zadrapanie, oderwanie ozdób,

zamka, gumy itp.) powstałe w trakcie użytkowania produktów przez Państwa, oraz uszkodzenia

powstałe w wyniku braku lub nieprawidłowej konserwacji;

- uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania odzieży niezgodnie z przeznaczeniem;

 chyba że powyższe uszkodzenia powstały bez winy i ingerencji Klienta.

6.8. Informujemy jednocześnie, iż przysługuje Państwu możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej:  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show . Więcej informacji o sposobach polubownego rozwiązywania sporów znajdą Państwo także na stronie

https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow

8. Customer Care

Klient ma możliwość skontaktowania się ze Sprzedawcą w sposób następujący: telefon: 608 048 003 dostępny od poniedziałku do piątku (g. 9-18), e-mail: biuro@kocykomania.pl

9. Inne informacje

9.1 Niniejszy regulamin znajdą Państwo na stronie www.kocykomania.pl. Ponadto mogą Państwo wydrukować lub zapisać ten dokument korzystając ze zwykłych funkcji swojej przeglądarki internetowej (najczęściej: Plik -> Zapisz jako).

 

9.2 Dane swojego zamówienia mogą Państwo zarchiwizować w prosty sposób przez ściągnięcie regulaminu i zapisanie informacji podsumowujących zamówienie znajdujących się na ostatniej stronie Państwa zamówienia podczas jego składania w sklepie internetowym przy użyciu funkcji „Zapisz jako” w swojej przeglądarce internetowej; mogą Państwo także zaczekać na potwierdzenie zamówienia, które prześlemy Państwu dodatkowo e-mailem po zakończeniu procesu zamówienia na podany przez Państwa adres. Taki e-mail potwierdzający zamówienie zawiera wszystkie istotne dane Państwa zamówienia oraz odnośnik do niniejszego regulaminu, i możliwe jest jego łatwe wydrukowanie tudzież zapisanie przy użyciu programu do otwierania poczty elektronicznej.

 



Stan na: 13.09.2024 r.